Dobra obsługa hotelowa, czyli jaka?

Szukając dobrego hotelu, bierzemy pod uwagę kilka kryteriów. Zwracamy uwagę na lokalizację obiektu i jego otoczenie, standard obiektu, wielkość i wyposażenie pokoi, opcje wyżywienia oraz rodzaj i jakość dostępnych atrakcji hotelowych. Dla pełnej satysfakcji konieczna jest również dobra obsługa hotelowa. Dobra, czyli jaka?

Cechy dobrej obsługi hotelowej

To, czy dany hotel może poszczycić się dobrą obsługą hotelową, w dużej mierze uzależnione jest od strategii przyjętej przez menagera obiektu, choć ogromne znaczenie ma również postawa poszczególnych pracowników. Zarządca obiektu może wskazać, w jaki sposób z danym problemem mają radzić sobie recepcjoniści czy kelnerzy, ale wyuczone formułki nie zawsze będą dobrym rozwiązaniem. Liczy się również nastawienie do klienta, uprzejmość, skrupulatność, poziom empatii itd.  Klient, który ma pewność, że w każdej chwili może liczyć na skuteczną pomoc obsługi hotelowej, na pewno wystawi hotelowi pozytywną ocenę.

Jaka powinna być dobra obsługa hotelowa?

Obsługa hotelowa z całą pewnością powinna być uprzejma i życzliwa. Personel musi pamiętać, że znajduje się w hotelu nie tylko po to, by jego właściciel (zarządca) osiągał wysokie dochody, ale przede wszystkim po to, by zadowolić gości. Dlatego każdy pracownik hotelu powinien być osobą empatyczną, rzeczywiście szukającą rozwiązań problemów, a nie zamiatającą je pod dywan. Powinien uprzejmie odnosić się do gości hotelowych, rozmowę prowadzić z uśmiechem. Życzliwy personel to wizytówka obiektu noclegowego. Dotyczy to nie tylko pracowników recepcji, ale i pokojówek, techników, osób zatrudnionych w restauracji i wielu innych.

Sprawa obsługa gości hotelowych

Personel hotelowy musi być uprzejmy, ale i pomocny, skuteczny. Nie chodzi o to, by z uśmiechem oznajmiać, że nie jest w stanie pomóc gościom, albo przepraszać za długi okres oczekiwania, ale o to, by rzeczywiście służyć pomocą. Sprawna i kompleksowa obsługa to jeden z czynników decydujących o tym, czy klient kiedykolwiek zechce wrócić w dane miejsce i polecić je znajomym. Rozwiązania problemów gości powinny pojawiać się możliwe najszybciej, tak by na twarzach gości nie zdążyło namalować się niezadowolenie. Im bardziej doświadczony personel, tym lepiej.

Dyskretna obecność

Personel hotelu musi być gotowy do działania i łatwy do odnalezienia, a to oznacza, że powinien być cały czas w pobliżu, ale w taki sposób, by nie narzucać się gościom. Chodzi o tzw. dyskretną obecność – goście muszą mieć pewność, że w razie problemu szybko mogą się do kogoś zgłosić, a jednocześnie nie powinni czuć się szpiegowani.

Obsługa hotelowa a sprawy niezwiązane z hotelem

Zdaniem wielu osób dobra obsługa hotelowa to taka, która nie tylko udziela pomocy w sprawach związanych z hotelem, ale stara się też szukać rozwiązań problemów nie związanych z noclegiem. Podpowiada, jak dojechać do danego miejsca, co warto zwiedzić, gdzie najkorzystniej wymienić gotówkę czy wypożyczyć samochód.