Hotel to drugi dom – czy to możliwe

Hotel to drugi dom – jakie warunki musi spełniać

Hotel z definicji jest miejscem, które zapewnia gościom nocleg i pożywienie. Jakoś oferowanych usług ani dodatkowe atrakcje nie odgrywają tutaj pierwszorzędnych ról. Nie wspominając już o atmosferze i obsłudze, których standardy w zależności od hotelu mogą się drastycznie różnić. Hotel nie musi więc aspirować do bycia drugim domem dla gości. Jednak w dzisiejszych zabieganych czasach promowanie hotelu poprzez stawianie na domową i intymną atmosferę staje się coraz bardziej popularnym trendem.

Samo hasło, że nasz hotel to twój drugi dom nie załatwi jednak sprawy. Domowość hotelu należy najpierw stworzyć a potem jeszcze utrzymać. Czym więc charakteryzuje się domowa atmosfera tak często reklamowana w hotelach? Hotel to drugi dom, a zatem miejsce w którym nie czujemy się w żaden sposób skrępowani i możemy sobie pozwolić na swobodę. To także miejsce gdzie możemy zrzucić z siebie ciężary nagromadzone w ciągu całego dnia. W domu nie wymagamy przecież od siebie działania na pełnych obrotach i możemy w końcu wrzucić na luz.

Aby hotel mógł nam rzeczywiście zapewnić taką atmosferę obsługa musi być na najwyższym poziomie. Powinna być dostępna na każde zawołanie, ale nie narzucać się. Chodzi o sprawne, ale dyskretne działanie. Nie należy jednak przy tym zapominać o poczuciu ciepła i naturalności. Hotel musi żyć swoim zwykłym życiem i nie może udawać, ze jest czymś innym. Domowa atmosfera to jednak nie tylko przyjaźni ludzie, ale i przyjazna przestrzeń. Często zdarza się tak, a w szczególności w dużych hotelach, że przestrzeń przytłacza i powoduje poczucie zagubienia, a co za tym idzie osamotnienia. Właściwa organizacja przestrzeni to klucz to stworzenia prawdziwie domowej atmosfery. Ciepłe wnętrza, wygodne meble i funkcjonalność to najważniejsze elementy.

Aby usłyszeć od gościa, że nasz hotel to drugi dom wszystkie wyżej wymienione rzeczy muszą ze sobą współgrać. Sytuacja, w której obsługa poświęca nam nadmierną uwagę jest niedopuszczalna. W ten sposób goście będą się czuli osaczeni. Nadmierna aktywność obsługi nie zrekompensuje nam braków w organizacji przestrzeni. Surowe korytarze i ciemne pokoje mogą naprawdę skutecznie zniechęcić.