Weekendowy hotel

Weekendowy hotel – na co zwrócić uwagę

Hotele w różny sposób próbują przyciągnąć do siebie gości. Jedni inwestują w drogie sprzęty, baseny czy spa. Jeszcze inni starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom i stworzyć ciekawe miejsce, pełne pomysłów i inwencji. Jedną z takich koncepcji jest weekendowy hotel. Inicjatywa została wprowadzona w kilku kurortach w Polsce, dzięki temu można odszukać miejsce, w którym akurat będziemy spędzać sobotę czy niedzielę. Warto udać się właśnie do hotelu, który specjalnie z okazji weekendu, zmieni swoje funkcjonowanie.

Odpoczynek po stresującym tygodniu

hotelNiedawno opublikowano badania przeprowadzone na zamówienie kilku sieci hotelarskich, z których wynika, iż ogólny poziom stresu związany z pracą stale wzrasta. Brak czasu na odpoczynek i zmianę perspektywy w trakcie weekendów sprawia, iż poniedziałek jest najmniej produktywnym dniem tygodnia dla większości respondentów. Sporo osób odpowiedziało, że to właśnie poniedziałek jest dniem, który najbardziej dłuży się w pracy. Granica pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym stale się zaciera, a pracownicy są coraz bardziej zmęczeni. Mamy problem ze snem, dobrym samopoczuciem, a także relacjami rodzinnymi. Coraz częściej stresuje nas sama myśl o pracy, dlatego również w weekendy nie potrafimy się zrelaksować.

Przyjazne hotele

Weekendowy hotel to zabieg marketingowy, który ma przyciągnąć ludzi do oferty, jaką przedstawia hotel, ale również odnosi się do wyników badania i rosnącego niezadowolenia polskich pracowników. Jego założeniem jest całkowita zmiana funkcjonowania hotelu od piątku do niedzieli. Inny ubiór pracowników – mniej oficjalny, a także zmiana muzyki, światła oraz dekoracji hotelu. Wszystko ma przypominać gościom, że mają czas na odpoczynek i zachęcać do poprawy nastroju. Goście hotelowi dostają specjalne szlafroki i gadżety mówiące o relaksie. Mogą dłużej pospać dzięki wydłużonej dobie hotelowej. Także śniadanie zostaje przesunięte na późniejsze godziny. Celem jest zainspirowanie gości do wdrożenia filozofii dobrego samopoczucia.

Zwykły marketing

Oczywiście możemy sobie zadawać pytanie, czy pomysł ma na celu faktycznie tylko cele marketingowe, czy naprawdę sieciom zależy na poprawie samopoczucia swoich gości. Warto zaznaczyć, że ceny zarówno noclegu, śniadania czy wszelkich atrakcji jak spa, czy basen są takie same jak w tygodniu, a często nawet tańsze. Do tego dochodzi również cała otoczka i zmiana, jaką przechodzi hotel. Można zatem przypuszczać, że staranie się o zainteresowanie gości ma obopólne korzyści.